דקלים על האספלט

Елена Улановская

«מוצלחות במיוחד הן הסצנות הצבעוניות של החיים בארץ, המצויות בשפע בספר. זה כולל את הקטע עם לידיה בשוק, והניסיון של המוכר השמנמן להשחיל לטניה את האורגן «במבצע», וכמובן הסצנה בבית החולים כאשר משפחה ערבית מרובת נפשות מגיעה בהרכב מלא לברך את הרך הנולד.

השם «דקלים על האספלט» מעורר אסוציאציה עם «ארמונות חול», ולא בכדי: נושא החיפוש אחר חיים טובים ומאושרים יותר עבור רבים מגיבורי הספר מסתבר למרבה הצער כאשליה, ובחלק מהמקרים מסתיים בטרגדיה. אבל תשפטו בעצמכם...»

נטליה גוסטבה, מגזין «נוביי ז'ורנל», ניו יורק


«ספרה החדש של ילנה אולנובסקי «דקלים על האספלט» ממשיך את קו העלילה של הספרים האחרים שלה – נושא העלייה היהודית לארץ. לא משנה כמה קשה דרכם של מהגרים, באופן בלתי נסבל לעתים – דבר לא משתווה למשמעות הבלתי נתפסת של העלייה. עלייה בכל המובנים: במישור הגשמי זהו מעבר לארץ האבות, ובהיבט הפילוסופי – חיפוש אחר המהות שלך, ש«בחיים הקודמים» לא היה זמן לחשוב עליה, וגם לא היה צורך, כי היה נדמה שזהו נתון קבוע. וכאן הסופרת מתבוננת בעיון, בהבנה ובהזדהות עצובה, אך ללא סנטימנטליות מוגזמת, לתוך הפיתולים הסבוכים של חיי הדמויות שלה וחושפת אותן לאתגר הקשה מכל – מודעות לחוסר ההתאמה בין המהות האמיתית, העמוקה שלהן, לבין התדמית של עצמן אשר נוצרה אצלן בחיים הקודמים».

יוליה ז'ארובה, עורכת «הכרוניקה הרוסית»

«The Jewish Journal», Boston North Shore


«רומן יפה ומרתק על יחסים סבוכים בין בני אדם הרחק מארץ מולדתם. גיבורי הספר הם אנשים מרתקים וחזקים אך אומללים בדרכם, אשר מחפשים אהבה. קשיי היומיום, המצב במדינה, הנוסטלגיה לארץ הולדתם שלא מרפה, תחושה של מבוי סתום – נראה כאילו אתה נחנק, אבל הנה מבצבץ לו צל קליל של אהבה, והאדם קם לתחייה. התקווה חוזרת. החיים ממשיכים».

נורה האנט, בלשנית

Southern New Hampshire University