דיני הדינוזאור וסוד קסם הנשימה

Алина Лацинник
120.00

למדו עצות יעילות לגידול ילדים מאושרים!

את העצות תוכלו למצוא בספר ילדים טיפולי של אלינה לציניק.

אלינה לציניק היא פסיכולוגית התפתחותית מדריכה, בוגרת תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה.

הספר מאוייר ומכיל בתוכו סיפורי ילדים טיפוליים ומרגיעים המיועדים לקרוא יחד ילדים והורים.

לרכישת הספר אפשר לפנות לאלינה לציניק טל: 050-9202912

או להוצאה לאור Beit Nelly Media טל: 03-5610283  



ההורים הם אנשי הטיפול הטובים ביותר לילדיהם. כך נוכחתי לדעת במהלך שנות עבודתי הרבות כפסיכולוגית ילדים.

עם זאת, מניסיוני גיליתי שהורים רבים אינם מאמינים בכוח וביכולת של עצמם לעזור לילדיהם. הם לומדים לחשוב שבכל פעם שעולה בעיה אצל הילדים, חייבים לפנות לאיש מקצוע. זה המסר שעולה מגורמים במערכת החינוך ובחברה שלנו, והורים רבים משתכנעים ממנו. אמנם, יש מקרים שבהם באמת חשוב מאוד לפנות לאיש מקצוע, אבל כדאי שנזכור כי גם ההורים יכולים לעשות לא מעט כדי לעזור לילדיהם להתגבר על קשיים ואתגרים, כאשר יש להם את הידע, הכלים וההסברים המתאימים.

מתוך תובנה זו, נולד הרעיון לכתוב קובץ סיפורים טיפוליים שיעניקו להורים את הכלים שהם זקוקים להם כדי לתת תגובה ראשונית יעילה וטובה למגוון רחב של קשיים ואתגרים שאיתם מתמודדים ילדיהם. היכולת של ההורים להיות אנשי הטיפול הטובים ביותר לילדיהם, תפטור אותם, בחלק מהמקרים, מהצורך לפנות לאנשי המקצוע, שאחת מהם, למרבה האירוניה, היא אני עצמי.

אם הילדים שלכם פוחדים מהחושך, מתקשים ליצור קשרי חברות עם בני גילם, או מתמודדים עם קושי אחר שחוסם אותם ופוגע להם בתפקוד כלשהו, אתם כמבוגרים מחויבים לעזור להם לפתור את הבעיה. הרי לא סביר לצפות שהבעיה תיעלם מעצמה. אחד הכלים החזקים ביותר לעזור לילדים הוא הכלי הסיפורי.

בספר הזה מאוגדים 13 סיפורים, שכל אחד מהם מטפל באופן יצירתי בקושי מסוים, ובדרכים להתמודד איתו בצורה יעילה ומשמעותית. הקשיים שנבחרו הם מאוד נפוצים, וכמעט בכל בית יש ילד או ילדה שמכירים אותם מקרוב. עם זאת, כאשר הקוראים הצעירים עוברים את חוויית הקושי דרך גיבור ספרותי, שאיננו הם עצמם, החוויה עוזרת להם להתבונן בסיטואציה מבחוץ, ולחשוב על פתרון מיטבי בעזרת תיווך של מבוגר. הגיבורים והעלילה מהווים מטאפורה עבור הילדים, כך שהם יכולים להזדהות איתם, ולנסות לאמץ את השיטות והאסטרטגיות שבעזרתן הגיבורים התמודדו עם הקונפליקטים. אפשר ורצוי לשוחח עם הילדים כדי לברר מהו המקור לקושי, לעבד את החוויה ולהציע עזרה במציאת פתרון.

הספר מיועד לילדים בגיל טרום-חובה – חובה ולתלמידי כיתות א-ה.